ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در سامانه سپند پلمب ۵ واحد صنفی غیرمجاز پاک‌سازی پوست، لیزرتراپی و تتو در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) یادی از باران‌های سیل آسا در دهه ۳۰ شمسی در مشهد| باران، نان را برد بازدید اعضای شورای شهر مشهد از خط دو و سه قطارشهری مشهد | اتصال خطوط ریلی مترو مشهد به یکدیگر تا پایان ۱۴۰۳ + فیلم توزیع ۵۰۰ تن گوشت گرم گوساله با قیمت ۲۹۹ هزار تومان در مشهد از شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ تأمین واگن‌های خط یک مترو مشهد تا ۳ سال آینده اجرای بی‌آرتی بولوار توس، اولویت ترافیکی مشهد در سال ۱۴۰۳ افزایش شهر‌های اقماری، نسخه حل مشکلات مشهد پژمانفر: دولت بعدی باید در امتداد دولت سیزدهم حرکت کند تقدیر فرماندار مشهد از توجه ویژه شهردار و شورای شهر مشهدمقدس به حاشیه شهر توجه ویژه مدیریت شهری مشهد به حاشیه شهر | اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های اقتصادی شهر مشهد+ فیلم کیفیت هوای مشهد امروز در شرایط پاک قرار دارد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) سیل در خراسان رضوی بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد توضیحات شهردار مشهد در مورد پروژه‌های عمرانی شهر مشهد آغاز عملیات اجرایی مجموعه آبی رسالت، فصل جدیدی برای مردم به ویژه بانوان منطقه سه مشهد است رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد: ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی به حاشیه شهر اختصاص پیدا کرده است دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه با شهردار مشهد مقدس | اعلام آمادگی برای خواهرخواندگی توس و شهر «حران» ترکیه اختصاص ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال برای اجرای ۳۳ طرح در مشهدمقدس ناوگان اتوبوسرانی مشهد در خطوط ۵۸ و ۱۵۰۶ نونوار می‌شود+جزئیات شهرداری مشهد در تدارک دهه ولایت و انتخابات استمداد از مجلس، برای گرفتن سهم مردم مشهد از اراضی پادگان
سرخط خبرها

الیت در مشهد ۴۵ درصد ارزان شد (۲۴ مهرماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۹۱۸۵
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
الیت در مشهد ۴۵ درصد ارزان شد (۲۴ مهرماه ۱۴۰۲)
با تصمیم اعضای شورای شهر مشهد، بهای خدمات توقف در پارکینگ حاشیه‌ای در مشهد تا ۴۵درصد ارزان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس این طرح بهای خدمات و جزئیات توقف حاشیه‌ای در شهر مشهد در سال۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح شد. در محاسبه حق توقف برای توقف‌های بیش از دو ساعت به تعرفه فوق ۲۰درصد نسبت به ساعت قبل اضافه می‌شود. نیم ساعت اول توقف در پارکینگ‌های حاشیه‌ای به صورت ثابت برای هر میزان توقف با ضریب ۱۰درصد نیم ساعت پایه در ساعت اول محاسبه می‌شود.

در طرح قبلی تعرفه نیم ساعت اول استفاده از پارک حاشیه‌ای ۳۶۰ تومان بود که با وارد شدن به نیم ساعت دوم علاوه بر پرداخت ۳۶۰۰ تومان باید برای نیم ساعت اول نیز ۳۶۰۰ تومان یعنی در مجموع ۷۲۰۰ تومان پرداخت می‌کردند. با تصویب این طرح نیم ساعت اول همان ۳۶۰ تومان باقی ماند و در نیم ساعت دوم ۳۶۰۰ تومان به ۳۶۰ تومان اضافه می‌شود.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این طرح اظهار کرد: در گذشته شهرداری لایحه‌ای آورده بود و همه اعضا به آن رأی داده بودند. در آن زمان بر اساس تفاسیری که داشتند افزایش ۲۰درصدی را متصور بودیم، اما در عمل افزایش ۴۰۰ تا ۵۰۰درصد است. با این طرح تعرفه در ساعت اول ۴۵درصد کاهش پیدا می‌کند. 

وی افزود: اگر قرار است طرحی انجام دهیم تا امکاناتی را به مردم بدهیم، در قبال آن هزینه خدمتی را افزایش می‌دهیم تا اتفاقات خوبی رقم بخورد، اما اکنون بیان می‌کنیم که باید تعرفه را افزایش دهیم تا خودرو‌ها در حاشیه خیابان پارک نکنند. این اشتباه است؛ زیرا هنوز زیرساخت‌ها برای تشویق مردم به سمت حمل‌ونقل عمومی فراهم نشده است.

حاجی‌بگلو ادامه داد: سازمان الیت یا تات سابق مطرح می‌کند که با این کار درآمد شهرداری افزایش پیدا می‌کند. نباید نگاه ما این باشد که حتما دریافتی داشته باشیم، این با سیاست‌های مدیریت شهری و شورای ششم تضاد دارد. باید ارائه خدمات به مردم به نحو احسن و مطلوب انجام شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: این سازمان تشکیل شده تا درآمدی کسب کند و از محل این درآمد پارکینگ بسازد که این خوب است، اما تا الان چند پارکینگ از درآمد حاصل ساخته شده است؟ چه اصراری دارید درآمدی که نمی‌توانید وصول کنید را افزایش داده و روی مردم فشار بیاورید؟

وی اضافه کرد: اگر در گذشته ۱۰۰میلیارد تومان از الیت درآمد داشتید، ۵۰ یا ۷۰میلیارد وصول می‌کردید، اما الان به جای کسب درآمد، فرار درآمد هم دارید. با این کار جز افزایش هزینه کار دیگری برای مردم انجام ندادید. 

در ادامه حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان مخالف عنوان کرد: در بخشنامه وزارت کشور آمده که شرکت‌های زیان‌ده باید منحل شوند. ما به خاطر برخی مسائل نمی‌توانیم این کار را در زمینه سازمان اتوبوسرانی و مترو انجام دهیم.

وی بیان کرد: هدف ما این است که در زمینه پارکینگ حاشیه‌ای عدالتی ایجاد شود و همه استفاده کنند. ما کمک می‌کنیم افراد در نیم ساعت سریع‌تر از پارک خارج شوند. هدف ما درآمدزایی نیست، بلکه کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از پارک کردن به صورت دوبله است.

موحدیان خاطرنشان کرد: در سعدی ۹۰ جای پارک داریم که با این روش ۱۸۰۰ خودرو استفاده می‌کنند. مصوبه قبلی با علم و آگاهی بوده و الان هم مدافع این هستیم که باید عدالت در پارکینگ رعایت شود. طرح اول منطقی و درست است. 

در بخش دیگری از جلسه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان موافق تصریح کرد: متاسف هستم که چون اعلام شده باید سازمان‌های درآمد-هزینه‌ای حذف شود، هزینه را از مردم بگیریم. چه کسی چنین اجازه‌ای داده است؟ مگر ما آمدیم هر سال برای مردم هزینه درست کنیم؟

وی ادامه داد: به جای کمک به مردم و اینکه صدای مردم باشیم، می‌خواهیم هر سال از مردم پول بگیریم تا این مجموعه منحل نشود. سازمانی که نارضایتی برای مردم دارد، منحل شود. 

مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حدود ۵۰میلیارد تومان طلب ما از خودرو‌ها بابت پارک حاشیه‌ای است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->